کاربر گرامی  خوش آمدید ... 
  • دانلود مقاله یادگیری پژوهش‌محور

    چکیده

     ایجاد روحیه خلاق در دانش آموزان و تربیت نسلی پژوهشگر، یکی از مهمترین هدفهای نظام تعلیم وتربیت است.

    رسیدن به این مهم نیازمند بستری مناسب است که در آن، معلم انگیزه کافی برای هدایت روند تعلیم و تربیت بهسوی فعالیتهای پژوهشی داشته باشد و جریان آموزش را در مدار پایینترین سطح آموزشی، یعنی سطح دانش و محفوظات صرف، قرار ندهد. این امر مستلزم طراحی نظام آموزشی خلاق و وجود امکانات لازم برای انجام وظایف محوله، از فضای آموزشی کافی گرفته تا کتابخانه، کارگاه رایانه، آزمایشگاه و کارگاه، فضای ورزشی و … است. ….

    واژه های کلیدی:

    پژوهش،دانش آموز،معلم،نظام آموزشی

    • مقدمه

    اغلب معلمانی که از ارزش مشارکت دادن دانش آموزان در آموزش آگاه هستند، دانشآموزان را درگیر پروژه میکنند، آنها را به گردش علمی برنامهریزی شده میبرند، از آنها میخواهند که تحقیقات آزمایشگاهی انجام دهند و بالاخره به تمامی فعالیتهایی که برنامه تحصیلی را پربارتر و گسترده تر میکند، دست میزنند. استفاده از این روش در نتیجه دو پیشرفت مهم در ۲۵ سال اخیر ضرورت یافت:

    نخست، انقلابی که در تئوری یادگیری به وجود آمده. تحقیقات روانشناسی وعصب شناسی دلالت بر این دارند که مدلهای یادگیری ادراکی و رفتاری که از روشهای یادگیری آموزش مستقیم پشتیبانی میکنند، نشان میدهند که دانش…

    • یادگیری پروژه محور

    تعریفی همه پسند درباره روش یادگیری پروژه محور وجود ندارد. بهترین تعریفی که تاکنون از این روش ارائه شده از این قرار است: «یادگیری پروژه محور روش آموزش نظام مندی است که در آن دانش آموزان را توسط یک فرایند تحقیقی گسترده، درگیر یادگیری دانشها و مهارتها میکنند. ساختار این فرایند تحقیقی پیرامون سؤالات پیچیده و حقیقی، و نیز فراورده ها و تکالیف با دقت طراحی شده بنا شده است.»

    منابع

    1. فهندژ، محبوبه (۱۳۸۴). یادگیری پژوهش محور. انتشارات سروش هدایت. تهران. چاپ اول. (۱۳۸۱).
    2. لروکس، جانیس و مک میلان، ادنا (۱۳۸۱) یاددهی هوشمند. مترجمان علی رؤوف و حمیدرضا فاطمیپور. انتشارات نوبهار. تهران. چاپ اول.
    3. قلیقورچیان، نادر (۱۳۷۹) جزئیات روشهای تدریس به همراه چارچوب جامع برای تدریس حرفهای. انتشارات فراشناختی اندیشه. تهران. چاپ دوم.
    4. براون، سالی؛ کارولین، ارلام؛ فیل، ریس (۱۳۷۹) راهنمای تدریس مؤثر. ترجمه کورش فتحی و اجارگاه. انتشارات مؤسسه فرهنگی منادی تربیت. چاپ اول.
    5. یغما، عادل (۱۳۷۲). طراحی آموزشی. انتشارات مدرسه. تهران. چاپ اول.
    • کد محصول : ۱۰۰

    • تعداد صفحه ۲۲

    • قیمت : ۴۱۰۰تومان

    نکات مهم قبل خرید :

    ۱- نحوه دریافت به صورت دانلودی هست و شما بعد از پرداخت اینترنتی بلافاصله (اتوماتیک) فایل را می توانید دریافت کنید.
    ۲- در صورت مشکل با پشتیبانی سایت در تماس باشید
    ۳- اعتبار ما در گرو کیفیت خدمات ، تکریم مشتری و رضایت شما است
    ۴- لینک خرید در قسمت پایین می باشد ،فرمت فایل ورد (Word) بوده و قابل ویرایش و آماده چاپ می باشد.

    دانلود

    RIAL 41,000 – خرید

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

آخرین مقالات